Anna 30++ eller ett helt vanligt kräftknytis!

40!
15 september 2011 (Dag 1)

Redan i lindan av mitt planeringsarbete inför min 40:e födelsedag tänkte jag: vill jag verkligen fira att jag fyller 40? Det låter ju sååå gammalt! Nej, jag vill hellre fira att jag levt mer än 39 fantastiska år! Trots att jag inte riktigt nått alla mina 'före jag fyller 40'-mål så har jag uppnått så mycket! Artikeln: (http://ekuriren.se/personligt/fodelsedagar/1.1184839-hon-har-manga-jarn-i-elden-och-alskar-livet-pa-landet
fångar en del av den jag är, trots ett par småfelaktigheter som att jag skulle vara sjukskriven eller att jag samlar på vikingar (huskarlar skulle det ju stå! :D), och hur långt jag har nått i livet.
Minnen, gästboksinlägg och händelser, från festen med mina 55 närmaste kommer att få vara den röda tråd som skall hålla samman de planerade 365 inläggen i denna blogg som skall handla om att fylla 40 och att leva som medelålders (HJÄLP!) kvinna!
I dag vaknade jag tidigt men låg kvar och drog mig lite..
Skjutsade pojkarna till skolan, småsnack med 'frukostklubben' hos Jaana på Stallarholmsskolan, löste mitt födelsedagspresentkort från Babz hos Maria Björkman på 'Må bra' i Strängnäs med en 25 min ansiktsbehandling (samt en helt underbar fotmassage från 'min' SPA-teurapeut), fika med bästa Tina på Saturnus (med bullar att dö för, 1 kg härlig vetedeg med mandelsmassa å kanel), båt till mamma Gun-britts barndomsö Svartsö med syster Maria, syskonbarn och min egna ungar, middag på Svartsö krog, härligt god mat, trevlig utsikt och härlig konst, somnade mycket nöjd med min dag i en sjöbod vid Alsviks brygga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0